Bye 2016, Hello 2017

Jön az év vége, illene összefoglalnom a saját 2016-omat.

Nagyon vártam ezt az évet, éreztem, hogy sok "sorsfordító" dolog vár rám.

Az első rögtön januárban. Nemrég realizáltam, hogy lassan mennem kell az egyéves kontroll-vizsgálatomra! A szememmel azóta sincs semmi gond, jól látok, és néha eszembe jut, hogy bírtam évekig szemüvegben és kontaktlencsében szenvedni. Mintha újjászülettem volna.

Emlékszem az első pár "tisztánlátós" napomra, mennyire hihetetlen volt az éleslátás.

Ez a tisztánlátás végül az egész évemet jellemezte.

Olyan döntéseket hoztam meg, amiket évek óta halogattam, és most itt vagyok és elégedett vagyok meg bizakodó.

Új munkám lett, valami olyan, amitől mindig is rettegtem: angolul telefonáltam idegenekkel naphosszat. Emlékszem, milyen gátlások voltak bennem, két vagy három hétig nem is voltam hajlandó felvenni a headsetet, annyira rá voltam parázva, hogy mi lesz, ha elrontom.

Aztán megtettem, és ügyes voltam.

Rengeteg pozitív visszajelzést kaptam, és persze voltak rosszabb napok, bunkóbb ügyfelek, olyanok, akik megríkattak. De csináltam.

Nem volt annyira hosszú életű a dolog, hiszen júniusban felmondtam.

De ez nem csak a munkáról szólt: eldöntöttem, hogy hazaköltözöm Magyarországra.

Azt mondtam, a barátaimmal és a családommal akarok lenni. Ez persze igaz is, de ahogy egyre több ideje vagyok itthon és egyre jobban feltárom magamban a miérteket, rájövök, hogy másról van szó.

Magammal akartam lenni. Felfedezni, hogy mire vagyok képes egyedül, amikor nem kell másokkal foglalkoznom, más lelkivilágát ápolgatni és az útját egyengetni. Mert azt éreztem, hogy én vagyok a felelős a barátom életéért és jóllétéért. Pedig mi mind csak magunkért felelünk, senki másért.

Én pedig nem voltam boldog, mert már évek óta háttérbe szorítottam magamat. Fél évvel ezelőtt pedig besokalltam ettől, és a sarkamra álltam. Kiálltam magamért.

Nehéz volt, most is nehéz, de tudom, hogy helyesen tettem, hogy hazajöttem.

Új érdeklődési köröket fedeztem fel, grafikákkal foglalkoztam, jógázni jártam, olyan társaságokba jártam, amikbe korábban soha, kinyíltam.

Ez csak egy másfél hónapos időszak volt ugyan, de sokat megtudtam magamról. Például azt is, hogy hajlamos vagyok belekényelmesedni dolgokba, úrrá tud lenni rajtam a "jó lesz az úgy is" érzés, ami viszont nem visz előre.

Máskor viszont türelmetlen vagyok és be van sózva a seggem, változásra vágyom, és kapkodok. Ez akkor történik, amikor unatkozom.

Különös kettősség ez. Kedvetlenség és világmegváltási vágy.

2017-ben azon fogok dolgozni, hogy haladjak. Hogy elinduljak.

Azt hittem, nem tudom, mit akarok.

De most már tudom, hogy csak nem mertem felvállalni, hogy mit akarok.

Lezárni a párkapcsolatomat.
Esélyt adni mindkettőnknek egy olyan életre, amire vágyunk.

Felépíteni a saját vállalkozásomat.
Független lenni.

Utána pedig jöhet a szerelem és a család.

Most magammal szeretnék foglalkozni, a saját életemet élni, és nem úgy alakítani a napjaimat, hogy azzal valaki másnak akarjak megfelelni. Eddig a bűntudat irányított. Most a szenvedély fog - a saját szenvedélyem.

A Nike tud valamit. 2017-ben az én mottóm is ez lesz:


És akkor tételesen:
- Megtanulok hollandul:
           - Augusztusban nyelvvizsgázom (ezáltal megszerzem végre a diplomámat)
           - Novemberben szakfordító vizsgát teszek
- Fordítok
           - Kiválasztottam egy könyvet (két kötetes), amit angolról magyarra lefordítok.
           - Építem a fordítói portfóliómat, hogy később hivatásosan is csinálhassam
- Írok
           - Van egy regényötletem, amit ki fogok fejteni. Teljesen saját.
- Online marketing
           - Grafikákat fogok készíteni, gyakorolni
           - Elkészítem a saját fordítással foglalkozó weboldalamat.
- Sport
           - Jógázni és futni fogok. Ezeket eddig is csinálGATTAM, de most a rendszerességre fogok törekedni.
           - A végső cél, hogy ki merjem próbálni a rúdtáncot
- Lakás
           - Saját lakásom lesz.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések