Hova vihet el egy jó ötlet?

Nagyon szeretem a munkahelyemet, különösen a cégvezetőt. Talán épp emiatt egy kicsit jobban a szívemen is viselem a sorsát, mint egy átlagos alkalmazottól az elvárt.

Egy éve kerültem ide, akkor diákmunkásként. Miután nyáron leállamvizsgáztam, felvettek teljes munkaidőbe - egy olyan pozícióba, ami addig nem létezett. Alapvetően munkaerő-közvetítéssel foglalkozunk, és én addig - diákként - recepciós voltam, és előtte se szereztem igazi HR-es tapasztalatot, úgyhogy elég mélyvíz volt, hogy még azt se tudtam, egy asszisztens mit meg hogy csinál, nemhogy egy tanácsadó. Mégis tanácsadó lettem.

Hát, az első két hónap volt a mélypont. Minden áldott nap állást kerestem, mert úgy éreztem, nem bírom tovább, utálom ezt csinálni, mert nem vagyok rá képes, nincs meg hozzá a tudásom. Aztán valahogy egyik pillanatról a másikra átmentem "leszarom"-ba, és ez ugyan csökkentette a stresszt meg a rosszkedvem, mégsem járult igazán hozzá a munkámhoz, így aztán végül felmondtam.

Akkor a főnököm kitalálta, hogy mi lenne, ha részmunkaidőben maradnék, és csak bizonyos részeit csinálnám a feladataimnak, a többit pedig egy asszisztensre bíznánk. Ez már úgy tetszett volna, de végül visszautasítottam. Úgy voltam vele, hogy ez olyan, mint egy szakítás: amikor már érzed, érik benned a gondolat, hogy ennek vége, akkor azon már nem segít semmilyen szép szó vagy ígéret. Szóval tartottam magam a döntésemhez, mert nem akartam többé tanácsadó lenni.

Erre egy héttel az utolsó napom előtt előállt egy olyan ajánlattal, amin majd' összefostam magam. Tudni kell, hogy a cégnek nincs külön marketingese vagy marketing osztálya, ez eddig az értékesítés feladata (lett volna) volt. De az értékesítés csak azzal foglalkozik, hogy jó sok megbízást hozzon be, azzal nem, hogy azok jó megbízások-e, vagy szarok. És hát ebből kifolyólag sok "könnyen jött", de rossz minőségű megbízásunk van, ami miatt aztán egyrészt nagyok a költségeink, másrészt a tanácsadók utálják az értékesítést.

Ellenben a marketingnek az lenne a fő feladata, hogy a jó vevőket vonzza be - és nekik minőségi szolgáltatást tudjunk nyújtani. A minőségi szolgáltatás egyik "összetevője" a jó jelölt. (nehéz kereséseink vannak, olyan szakembereket kell felkutatnunk az országból, amikből alig van pár száz... abból meg irtó kevés akar munkahelyet is váltani)

Szóval így lettem online marketinges, akinek az a feladata, hogy a jó, minőségi megbízásainkat promózza a jelöltek felé. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy honlapot és álláshirdetéseket kell optimalizálnom, hogy az vonzó legyen az álláskeresőknek, illetve mindezt több online felületet igénybe véve hirdessem, promózzam. 

Ennek érdekében - hogy a technikai részt is képes legyek elvégezni - még egy marketing tanfolyamra is beirattak, ahol ezeknek az eszközöknek a használatát megtanítják. Egyébként rohadt jó, nagyon szeretek járni, mindig egy csomó érdekeset tanulok :)

Kb egy hete vágtam bele igazán a gyakorlati megvalósításba, nagyon sok mindent csináltam, amit most nem akarok részletezni, de a lényeg, hogy irtóra élvezem. 

Aztán tegnap támadt egy orbitálisan kurva jó ötletem, amivel nem csak a bevételeinket lehetne növelni, de a szolgáltatásaink minőségbeli megítélését is, egyfajta presztízst adva a cégnek és a termékeinknek. Először még bizonytalankodtam, hogy tényleg olyan eszméletlenül fasza ötlet-e, mint elsőnek tűnt, de azért leírtam az elképzelésem. Megmutattam anyának is, mint kívülálló, hogy szerinte milyen - és ő is oltárinak találta, és mondta, hogy írjam meg a főnökömnek, hogy van egy ötletem és érdekli-e. 

Ez már tegnap este volt, 8 körül. Annyit írtam a főnökömnek, hogy "Van egy ötletem, amivel a megbíásaink jobbak, a bevételeink pedig magasabbak lehetnek, és ha érdekel, hétfőn elmondom." 5 percen belül válaszolt, hogy na ne csigázzam, most azonnal írjam le. Leírtam, négy oldal lett :D

Fél órával később érkezett tőle a reakció - amit azt hiszem, bármilyen beosztott megirigyelne. Nagyon odavolt, hogy ennyire foglalkozom a céggel és hogy milyen büszke rám. Ezen kívül állati jónak találta az ötletemet, és meghívott a vezetői meetingre, hogy ott is adjam majd elő a többieknek és beszéljük meg, hogyan lehetne tényleg egy eladtható terméket csinálni belőle, mert kurvajó. 

Úgyhogy már ki is találtam, hogy fél éven belül fizetés emelést érdemlek :D

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések